Honda civic x 2022-2023

Тест-драйв honda civic type r 2023: возвращение короля

Технические характеристики Honda Civic

Экспортные версии Хонды Сивик оснащаются двумя двигателями, вариаторами и механическими коробками переменных передач, а также исключительно передним приводом. Данный набор предложенных агрегатов довольно универсален и способен полностью раскрыть все аспекты такого многогранного автомобиля.

Базовым двигателем Honda Civic является рядная атмосферная бензиновая четверка объемом 1996 кубических сантиметров. Благодаря хорошему литражу и фирменной системе изменения фаз газораспределения, он выдает 158 лошадиных сил при 6500 об/мин и 188 Нм крутящего момента при 4200 оборотах коленчатого вала в минуту. С ним стыкуется шестиступенчатая механика или вариатор. В первом случае, расход топлива Хонда Сивик составит 8,7 литра бензина на сотню в городском темпе движения с частыми ускорениями и торможением, 5,9 литра во время спокойной поездки по загородной трассе и 7,6 литра топлива на сотню в смешанном цикле движения.

Топовые версии Хонда Сивик оборудуются рядной турбированной бензиновой четверкой объемом 1496 кубических сантиметров. Несмотря на скромный литраж, продвинутый турбокомпрессор позволил инженерам выжать 174 лошадиные силы при 6000 об/мин и 220 Нм крутящего момента в диапазоне от 1700 до 5500 оборотов коленчатого вала в минуту. Данный силовой агрегат стыкуется исключительно с вариатором. Не смотря на высокую мощность, мотор довольно экономичен. Расход топлива Honda Civic составит 7,6 литра бензина на сотню в городском темпе движения, 5,6 литра во время размеренной поездки по трассе и 6,7 литра топлива на сотню в комбинированном цикле движения.

Fuel Economy: 13/15

There’s no hybrid option, but by conventional car standards the Civic is a fuel sipper. On 2.0-liter CVT models, they return an average of 34 mpg combined according to the EPA, though the manual Sport Hatchback drops down to just 29. In our real-world driving, the 2.0-liter Sport Sedan saw closer to 36 mpg combined. 

The 1.5-liter CVT Civics do about the same, from roughly 33 to 35 mpg combined, but here again, the manual Si and Sport Touring fall off, to around 31 mpg combined, and all manual models require 91 octane fuel. These figures comport with what we saw in our drive time in these models. The hatchback seems to get about 1 to 2 mpg less than its sedan counterpart, model for model, but it also offers more versatility. 

The Civic lineup earns 32.9 combined mpg when you average the different variations, besting the Mazda3 and (2023) Subaru Impreza but falling just shy of the Elantra and Volkswagen Jetta. Since the Civic hyrid won’t be out until next year, it can’t come close to the Elantra or Toyota Corolla hybrids, but the Civic is quite fuel-efficient by class standards. 

Comfort & Room: 14/15

The eleventh-generation Civic is the biggest this model’s ever been, and its exterior footprint is actually about the size of an early 1990s Accord. Inside though, there’s even more room than those old machines. Headroom (39.3 inches in front, 37.1 in back) is close to best in class. The seats are comfortable and supportive, although additional lumbar support would be welcome, and 6-foot adults won’t mind sitting in back. 

At 37.4 inches the Civic’s backseat legroom stat falls only fractionally short of the Elantra (38 inches) and ties the Jetta among its rivals. Subaru’s (2023) Impreza has marginally more front legroom, 43.1 inches to the Civic’s 42.3, but few will notice. In front or in back, the hours pass pretty smoothly, and there’s plenty of room for bulky child seats, too.

There are few rear-seat amenities though, particularly in the lower trims, and this is where keeping costs low comes in. Power front seats and leather trim come only on the Touring and Sport Touring, but EX-L hatchbacks also get leather seats. The Si is priced higher than the EX-L, but doesn’t get heated seats, and its sports seats can be a little confining for larger folks.

Honda Civic

Обновленный Civic (Цивик) будет доступен покупателям в форматах седан и хэтчбек. Второй будет отличаться обновленным стилем, доработанными силовыми агрегатами, улучшенными функциями безопасности, а также более современными ЖК-дисплеями для водителя.

На выбор покупателю доступно несколько вариантов комплектации седана — LX, Sport, EX и Touring, а для хэтчбека — LX, Sport, EX-L и Sport Touring. Отличается мощность двигателя, крутящий момент, тип трансмиссии и другие параметры.

Особый интерес вызывают спортивно настроенный седан Civic Si и высокопроизводительный Civic Type R. О Civic Si известно, что мощность двигателя будет составлять 200 лошадиных сил. Данные о Civic Type R будут известны позже.

Технические характеристики Honda Civic Type-R “FL5” 2023 года

Как выяснилось установлен тот же двигатель, что и у предыдущей модели Type-R, просто был перенастроен на мощность 325 л.с. и крутящий момент 420 Нм. В общем для того чтобы извлечь из двигателя дополнительные 9 л.с., был установлен новый турбонагнетатель с компактным корпусом и переработанной лопаткой турбины. В итоге благодаря таким доработкам обеспечивается лучший поток воздуха и, следовательно, большую мощность. Сам по себе 2,0-литровый рядный четырех цилиндровый двигатель с турбонаддувом представляет собой эволюцию агрегата, установленного в старой модели FK8.

По сведениям дополнительная мощность позволяет новому Civic Type-R разгоняться до 100 км/ч за 5,4 секунды, а это на 0,3 секунды быстрее, чем у старой машины. Максимальная скорость увеличена до 275 км в час, что почти на 3 км в час выше, чем у предыдущей модели.

Новый автомобиль по-прежнему имеет переднеприводную компоновку, несмотря на то, что многие из последних горячих хэтчбеков, таких как Volkswagen Golf R и Mercedes-AMG A 35 – используют полный привод. Полный привод позволяет намного эффективнее реализовывать мощность, особенно более 300 л.с. Однако же мощность нового Honda Civic Type-R передается на передние колеса через переработанную шестиступенчатую механическую коробку передач и через механический дифференциал повышенного трения. Но кроме того коробка передач также имеет функцию автоматического включения всех пониженных передач. Подвеска состоит из новой двухосевой стойки, которая была разработана для установки шин с более широким сечением 265 мм.

По справедливости говоря новая Honda Civic Type-R уже показала свою скорость, установив рекорд круга для переднеприводных автомобилей на трассе Сузука, проехав знаменитую восьмерку за 2 минуты 23,120 секунды. Это почти на девять десятых секунды быстрее, чем у предыдущего рекордсмена, особенного Civic Type-R Limited Edition. Компания Honda заявляет, что также как и FK8 новый автомобиль попытается установить рекорд Нюрбургринга для переднеприводных серийных автомобилей.

Is the 2023 Honda Civic Worth it? Which Civic is the Best Value?

With eight trims including the Si, there’s a Civic for almost any buyer. They’re all good values even if this year’s price increases are fairly steep, although how good for you depends on what you want from the vehicle.

For value-conscious buyers, the Civic Sport sedan ($26,145 including destination) offers a good looking and practical package at a low price point with no real need to add on any options, but it now costs about $3,000 more than the Hyundai Elantra SEL, which hurts the value proposition a little. Even at these higher prices, however, the Civic is a better value and a better vehicle than the Corolla, Jetta or outgoing Impreza (a new 2024 Impreza arrives this summer).

The best values in the Civic line overall are the EX ($27,545)and EX-L ($29,245), which offer better performance than the lesser Civics and the non N-badged Hyundai Elantras with better equipment levels and nicer features, including heated seats and blind spot monitoring.

The Touring ($31,145) comes with some nice extra features, but that’s more expensive than Elantra except the high-performance N. The Si ($29,595) offers a little more speed, special orange paint, sports seats and sharper handling, but at the expense of comfort and features. It’s not a bad buy, but the Sport Touring manual hatchback ($32,595) seems like a better bet for daily driving given its heated seats and other amenities. Neither the Si nor the Sport Touring are as fast as the Mazda3 Turbo or Elantra N, but they cost even more.

Honda Civic Questions & Answers (FAQs)

Get answers to frequently asked questions (FAQs) about the Honda Civic, including its features, specifications, performance, maintenance, and more.

The lowest monthly installment for Honda Civic starts from $2,819 for 60 months with DP $32,800 .

Helpful (1)

The ground clearance of Civic is 133 mm .

Helpful (2)

The length of Honda Civic is 4662 mm , while the width is 1799 mm .

Helpful (6)

The fuel tank capacity of Honda Civic is 47 L .

Helpful (9)

The Honda Civic tire size is 215/50 R17 .

Helpful (10)

The Honda Civic Alloy Wheel Size is 17 Inch .

Helpful (9)

The Honda Civic delivers 170 hp of maximum power and 220 Nm of maximum torque.

Helpful (6)

User Reviews of Honda Civic

Write a Review

4.47/5

Very Good

based on 15 reviews

  • Feature-filled car with a refined cabin inside

    This particular model from Honda house looks pretty grown up now. I was overwhelmed to know that the car is offering a plethora of features. The…

    Read More

    F

    Fuzz
    25 Jan, 2022 for Honda Civic

  • Super scintillating and refined Honda car

    This is one such Honda car which I always refer to my friends and insist them to check this out personally whenever they plan to buy a new car. This…

    Read More

    I

    Izuddin
    06 Jan, 2022 for Honda Civic

  • A prolific sedan

    The Honda Civic is a high-performance sedan with an elegant look and excellent riding quality. I’ve been riding this gem for three months and I must…

    Read More

    C

    Cheejun
    03 Nov, 2021 for Honda Civic

  • A well-balanced sedan

    I have driven a Honda Civic for more than a year now, and I still love it. It’s a quality car that offers all sorts of features a standard sedan…

    Read More

    A

    Azim
    07 Sep, 2021 for Honda Civic

  • Stunning looks, great ride

    The Honda Civic is known for its awesome ride quality. The Civic is actually a step higher than the Honda City. The Civic has an extremely responsive…

    Read More

    G

    Gladys
    14 Jul, 2021 for Honda Civic

  • The ultimate sedan

    Honda Civic has been my favorite car since a very long time, even before the current generation was launched. However, I was just prepared to buy…

    Read More

    C

    Christopher
    02 Jun, 2021 for Honda Civic

  • Modern interior with a splendid performance

    I was already planning to purchase a sedan for myself when my friend suggested me this Civic to me. Only on his recommendation, I went to the…

    Read More

    K

    Ken
    22 Apr, 2021 for Honda Civic

  • Right pick at the right price

    Honda Civic is a compact sedan and family car. It is a great deal in the current market. This sedan ensures fuel economy with a 1.5 Turbo engine…

    Read More

    G

    Gladys
    06 Apr, 2021 for Honda Civic

  • Great sedan

    Previously I used to drive the Honda City which was the best sedan in its class. I am now using the Honda Civic which raises the bar of sedan…

    Read More

    W

    Wei
    23 Feb, 2021 for Honda Civic

  • A less fuel efficient option from Honda

    Of course look wise the car is quite a captivating option from Honda. Still I feel there are lots of its sibling cars from Honda which are rocking…

    Read More

    H

    hanin
    10 Feb, 2021 for Honda Civic

Cargo Space & Storage: 15/15

As with passenger space, the 2023 Civic is near the top of the class on cargo utility. Sedan models get a 14.8 cubic-foot trunk (though Touring models lose 0.4 cubic-feet of space), which is appreciably more than the Mazda3, Toyota Corolla or Impreza sedans (13.1, 13.2 and 12.3 cubic-feet, respectively) and a little more than the Volkswagen Jetta (14.1) or the Hyundai Elantra (14.2). 

Hatchback models do even better, and the extra utility helps offset their higher prices. Honda quotes 24.5 cubic-feet of space behind the rear seats in the Civic Hatchbacks but doesn’t list a volume with the seats down. We’d estimate around 45 to 47 cubic-feet in total, which isn’t so far off from the HR-V crossover and is actually more than some small SUVs like the Nissan Kicks. Importantly, the Civic Hatchback is also much more cargo friendly than the Corolla and Mazda3 hatchbacks, which both have less space overall and smaller back seats.

The Civic’s forward cabin has fairly good small item storage spaces, but the back has only door pockets.

Honda Pilot (Хонда Пилот) 2022 года

С Honda Pilot особенно интересная ситуация. Официально о каких-либо кардинальных обновлениях и нововведениях компания не заявляет. Однако они есть, притом довольно существенные — изменился базовый набор функций, цвета и комплектация.

В линейку Honda Pilot добавлены Pilot Sport (Пилот Спорт) и Pilot TrailSport (Пилот ТрейлСпорт). Sport — это модель начального уровня, а TrailSport — среднего уровня. Как и вся серия Passport, Pilot TrailSport отличается спортивным и отчасти агрессивным дизайном. Модель готова к серьезным испытаниям бездорожьем, имеет большой дорожный просвет и полный привод.

Среди полезных дополнений в линейке — светодиодные фары и 8-дюймовый информационно-развлекательный дисплей, а также совместимость с Android Auto (Андроид Авто) и Apple CarPlay (Эпл КарПлей). Плюс появился новый вариант цвета — Sonic Gray Pearl (Соник Грей Перл).

Размеры Honda Civic

Хонда Сивик десятого поколения- это автомобиль C класса, выпускающийся в трех вариантах кузова. Габаритные размеры седана составляют: длина 4630 мм, ширина 1798 мм, высота 1415 мм, а колесная база- 2700 мм. Клиренс Honda Civic равняется 130 миллиметрам. Такой дорожный просвет свойственен автомобилям, чья стезя- асфальтированные улицы и загородные магистрали. Они отлично держат дорогу, могут штурмовать небольшие бордюры во время парковки и сохраняют отличную устойчивость даже на высоких скоростях.

Багажник Honda Civic может порадовать неплохой вместительностью, для подобного класса автомобилей. Трехобъемный кузов седана может предложить до 428 литров свободного пространства, что на 20% больше, чем у модели прошлого поколения. Благодаря такому объему, автомобиль отлично справится с повседневными задачами городского автолюбителя и в любой момент сможет пуститься в дальнюю поездку. Стоит отметить, что под полом лежит набор инструментов и докатка, а не полноразмерное запасное колесо.

Honda Civic Review 2023

Abhishek Katariya says

Honda Civic is one the highest-selling models from the Honda’s stable and with its new version, the sedan has won even more hearts. The new design has turned the image of the sedan upside down and now. it is known for its sporty appeal.  The Honda Civic currently available in Singapore is in its tenth generation version, and is sold here in two variants – LX and Turbo. The colour options on offer for the Honda Civic are Coffee Cherry Red, Crystal Black, Cosmic Blue, Brilliantly Sporty Blue, Platinum White, Modern Steel, and Lunar Silver.

Read More
Read Less

&nbsp
Brand Honda Singapore
Price $163,999
Body Type Sedans
&nbsp
Engine 1498 cc
Transmission Type CVT
Power Output 170 hp and 220 Nm of torque
Fuel Type Petrol
&nbsp
Seating Capacity 5 Seater
Width 1799 mm
Length 4662 mm
Height 1416 mm
Ground Clearance 133 mm

Performance: 13/15

Although its zero-to-60 numbers aren’t much to brag about, the 2023 Honda Civic is a genuinely fun car to drive. Its steering is responsive and precise, the suspension communicative without being harsh (mostly) and the transmissions well-matched to the engines. All are front-wheel drive, but each Civic has its own personality.

The entry-level LX and Sport models use a 2.0-liter four engine mated to a CVT making 158 hp and 138 pound-feet of torque. A six-speed manual transmission is optional, but only on the Sport Hatch. CVTs usually aren’t much fun, but you’d hardly know this is not a conventional automatic based on how well it responds. It isn’t buzzy or slow, and the only time you’ll notice it droning is if you have the adaptive cruise control on and it suddenly needs to accelerate after somebody merges out of traffic. 

The EX, EX-L, Touring and Sport Touring models use a turbocharged 1.5-liter four making 180 hp and 177 lb-ft of torque, again driven through the CVT (though the six-speed is optional on the Sport Touring). The turbo’s power bump isn’t much, but it distinctly ups the fun quotient, whether you’re going to the grocery store or carving up the Angeles Crest Highway. 

The fastest version (short of the Type R) is the Si, which uses the same 1.5-liter turbo but gets tuned up to 200 hp and 192 lb-ft of torque. The Si also gets a much firmer suspension and sports seats. It feels sportier but in all honesty, it isn’t much faster than the Sport Touring, and its suspension seems unnecessarily harsh for daily driving. 

The Si drives wonderfully and would be a great autocrosser, but more power would go a long way to properly differentiating it from the manual Sport Touring. As it is, the softer vibes of the Sport Touring as well as its hatchback shape and additional features (Si models don’t get heated seats) seem like a better value, as does the related Acura Integra.

Safety & Driver Assistance Tech: 13/15

The 2023 Honda Civic earns a top five-star overall rating from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and a Top Safety Pick designation from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). 

In addition to a robust crash structure, Honda also bundles in lots of desirable safety gear, including adaptive cruise control, which costs thousands of dollars extra on some much fancier cars. Additionally, while some automakers, like Subaru and Mini, could never get their manuals to work with things like automatic emergency braking or adaptive cruise, Honda’s safety systems work equally well on CVT and manual models.

The standard Honda Sensing suite also includes forward automatic emergency braking with pedestrian detection, road departure mitigation, lane-keep assist, lane departure warnings and traffic sign recognition. Blind spot monitoring is included on the EX and Touring trims, but only the latter can get rear cross-traffic alerts, and neither feature is available on the lower trims.

Even tall people won’t feel confined in the Civic’s back seat, which is huge by historical standards and only fractionally smaller than the class-leading rear quarters of the Hyundai Elantra. Alex Kwanten

Style & Design: 9/10

Everyone agreed that the tenth-generation Civic (2016 to 2021) was a lovely driver, but almost nobody liked its strange Mobile Suit Gundam-inspired styling or its plain interior. All those criticisms are erased thanks to the eleventh-gen’s pretty redesign. The sedan is the prettier of the two body styles (there are no more two doors, as coupe sales dried up in the 2010s), but both it and the bob-tailed hatchback are sleek, refined and mature shapes. The muscular looks, sloping rooflines and chiseled front end suggest the subtle angles Audi does so well.

Inside, the cabin is greatly upgraded. There are some cheap plastics in evidence, but the design is easily a match for Hyundai or Volkswagen’s cabins. The dashboard is clean and logical, and the air vents hidden behind a 1960s-style mesh pattern insert. There’s too much fingerprint-gathering piano black trim and it isn’t as premium-feeling as the higher trims of the Mazda3, but it doesn’t feel like an economy car, either.

An HPD package, available on all Civics for $799 or more, adds a cool-looking spoiler and other cosmetic touches that increase the visual “sport” quotient and help the pedestrian Civics look more like the Si. Individual items, like HPD spoilers on the Sport Touring, can also be optioned.

The sedan is arguably the sleeker of the two, but the Civic Hatchback has style of its own, and a much more pleasing, harmonious look than the previous-generaiton model.  Alex Kwanten

Infotainment: 13/15

LX, Sport and EX Civics get a 7-inch touchscreen with a minimal digital setup. There is no real infotainment software here, only audio and basic vehicle setup controls. Honda presumes (as Ford does on the Maverick) that many buyers will use Apple CarPlay or Android Auto (both standard) for higher functions like navigation. Having tested both, we can confirm they work well with the car. There’s also a single USB port.

Touring models get a 9-inch screen with a full infotainment suite, three forward USB ports, wireless versions of both CarPlay and Android Auto, a wireless charging pad and two additional USB ports in the rear. All models use colorful, easy-to-read digital gauge displays, a 7-inch standard unit and a 10.2-inch one on the Touring. 

The screens are easy to use, with decent graphics (though not quite as nice as Hyundai’s) but Honda has also retained many physical controls, so there are few functions in the car that aren’t intuitive within a day or two of driving. Sport and EX models trade the LX’s 160-watt, six-speaker sound system for a 180-watt, eight-speaker version, while Tourings get an even nicer Bose premium setup.

Civic sedans boast a best-in class 14.8 cubic-foot trunk (14.4 in the Touring trim), but the Civic Hatchback adds even more, with 24.5 cubic-feet behind the seats and even more with them folded. It’s much more capacious than similar hatches from Mazda and Toyota.  Alex Kwanten

Итог

Honda Civic- модель с богатой историей. Десятое поколение будет достойным преемником легендарного предка. У него стильный и динамичный дизайн, который как нельзя лучше подчеркнет индивидуальность и характер своего владельца. Такой автомобиль будет отлично выглядеть как в оживленном потоке, так и на скоростных магистралях. Салон- это царство качественных материалов отделки, выверенной эргономики, практичности и комфорта. Даже дальняя дорога или поездка в час-пик не смогут доставить лишних неудобств. Производитель прекрасно понимает, что в первую очередь, автомобиль должен дарить удовольствие от вождения. Именно поэтому, новинка оборудуется сбалансированной линейкой агрегатов, являющихся квинтэссенцией инновационных технологий и непревзойденного японского качества. Honda Civic- один из ярчайших представителей гольф-класса.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Avto Expert
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: