Aston martin dbs superleggera

Aston martin dbs (2023) review: we drive the last hurrah 770

Технические характеристики

Новинка основана на пространственной раме из алюминия, а также на шасси от ДБ11.

Автомобиль отличается переработанной и заниженной подвеской, углерод-керамическими тормозами с передними суппортами с шестью поршнями, наличием самоблокирующегося дифференциала. Привод — только на заднюю ось.

Длина (мм)

Ширина (мм)

Высота (мм)

В движение Астон Мартин 2018 приводится бинаддувной силовой установкой с V-образной компоновкой 12-ти цилиндров и рабочим объемом 5.2 литра.

Ее мощностной потенциал составляет 725 лошадиных сил, которые реализовываются на колеса через усиленную автоматическую трансмиссию ZF на восемь ступеней.

Aston Martin DBS Superleggera Questions & Answers (FAQs)

Get answers to frequently asked questions (FAQs) about the Aston Martin DBS Superleggera, including its features, specifications, performance, maintenance, and more.

What are the price of Aston Martin DBS Superleggera?

The Aston Martin DBS Superleggera price in the Malaysia starts from RM RM 2.88 Million and goes up to RM RM 2.88 Million (excluding SST).

Helpful (387)

The length of Aston Martin DBS Superleggera is 4712 mm , while the width is 2146 mm .

Helpful (163)

The ground clearance of Aston Martin DBS Superleggera is 90 mm .

Helpful (56)

The Aston Martin DBS Superleggera tire size is 265/35 ZR21 .

Helpful (168)

The Aston Martin DBS Superleggera Alloy Wheel Size is 21 Inch .

Helpful (136)

First seat

Amazingly, the DBS is still a four-seater. It’s horrifically cramped back there, of course, but just bearable for short journeys – or for those still in short trousers. If nothing else, the rear chairs provide extra luggage space: a useful advantage over the 812 Superfast.

Compared to the exterior, the inside has received a relatively mild makeover. The most obvious upgrades are hip-hugging ‘Sports Plus’ seats (trimmed in leather and Alcantara) and the Vantage’s squared-off steering wheel. Also spot the shapelier instrument binnacle, longer shift paddles and double chevron motif stitched into the seats and roof lining. Nobody tell Citroen.

Elsewhere, most of what you see and touch is stock DB11, and that’s both a good and bad thing. On the plus side, the cabin has a focused, cockpit-like feel, with a fully-adjustable driving position and decent visibility (for a supercar). Perceived quality is impressive, too, if not quite in the Audi or Porsche league.

Less positively, the DBS retains the DB11’s mix-and-match switchgear and out-of-date Mercedes-Benz media system, with blocky graphics that are more Amstrad than Apple. Not great when you’ve just spent nigh-on a quarter-mill.

As you’d expect, there’s a huge range of ‘personalisation’ options available. Highlights include a carbon fibre steering wheel, embossed DBS logos on the headrests and a choice of five colours for the seatbelts. Speak to Aston Martin’s brilliantly-named Q division, though, and the only limits are your imagination and bank balance.

Aston Martin DBS Superleggera Owner Reviews

Write a Review

4.69/5

Very Good

based on 13 reviews

  • All (13)
  • Features (1)
  • Specs (5)
  • Exterior (1)
  • Seats (1)
  • Mileage (5)
  • High-powered grand tourer

    Aston Martin DBS Superleggera has an impressive road presence. This track-focused grand tourer brings luxury, style, and comfort in one package….

    Read More

    Y

    yiizzan
    Oct 31, 2023 for Aston Martin DBS Superleggera

  • A true supercar

    I was looking for a luxury sports car with impeccable styling, and after comparing a few of my favorite supercars, I opted for the Aston Martin DBS…

    Read More

    B

    Barzin
    Jul 03, 2023 for Aston Martin DBS Superleggera

  • An exceptional blend of ride comfort and handling prowess

    Aston-Martin dbs-superleggera is an excellent touring car with impressive design, power-packed performance and supreme comfort. It represents…

    Read More

    J

    Jon
    Apr 12, 2023 for Aston Martin DBS Superleggera

  • A high-performance luxury GT

    My son is a fan of Aston Martin and we got a chance to test ride it at an event. The smile on my son’s face is something I cannot explain here in…

    Read More

    A

    Aiman
    Feb 01, 2023 for Aston Martin DBS Superleggera

  • Great performance and luxury

    If you like a luxury sports coupe then there’s nothing better than the Aston-Martin DBS Superleggera. The Aston-Martin brand was already famous and…

    Read More

    A

    Adiputera
    Jun 17, 2022 for Aston Martin DBS Superleggera

  • Exciting

    The Aston Martin DBS Superleggera was my dream car and I finally managed to buy the car a few months ago. I am simply out of words about my…

    Read More

    A

    Afan
    Mar 24, 2022 for Aston Martin DBS Superleggera

  • Super Stylish Supercar

    I have always harbored the wish to buy an Aston Martin. And last week, I was finally able to fulfill that wish! I got the DBS Superleggera and let me…

    Read More

    C

    Cantona
    Jan 31, 2022 for Aston Martin DBS Superleggera

  • An absolute beast

    The Aston Martin DBS Superleggera was my dream car. I had previously driven the DBS but this one is far far better and I can say that after buying…

    Read More

    B

    Bujang
    Dec 21, 2021 for Aston Martin DBS Superleggera

  • Magnificent and Lustrous Style

    I am just awestruck by the unimaginable pleasure this car has delivered me. It is just as subtle and smooth as the winds on the road. It is just a…

    Read More

    I

    Istiqlal
    Nov 10, 2021 for Aston Martin DBS Superleggera

  • Insanely beautiful design with stupid fast performance

    The Aston Martin DBS Superleggera will probably reach 0-60kmph by the time you end up saying its full name. Yes, that is how fast this car is. I have…

    Read More

    M

    Marwen
    Sep 20, 2021 for Aston Martin DBS Superleggera

Интерьер, комфорт и груз

DBS Superleggera — это спортивный автомобиль класса люкс, поэтому в стандартную комплектацию входит множество предметов роскоши, которые сделают вашу поездку комфортной. Кожаные спортивные сиденья с электроприводом, подогревом и памятью входят в стандартную комплектацию. Салон может быть оформлен несколькими различными типами отделки, включая ясень с открытыми порами, углеродное волокно или сатинированный хром. Мы не уверены, сколько ручной клади поместится в багажнике DBS, потому что, к сожалению, в нашем офисе не было ни одного для тестирования. Но Aston Martin продаст вам индивидуальный комплект багажа из четырех предметов, который даже по цвету соответствует интерьеру вашего конкретного автомобиля.

Разница между автомобилем и водителем

First drive

“The key number number here is 900Nm,” explains chassis supremo, Matt Becker. “That’s 182Nm more than the 812 Superfast and 150Nm than a One-77.” Yep, the DBS out-grunts Aston Martin’s 2009 hypercar, which boasted the world’s most powerful naturally-aspirated engine when new. That’s the pace of progress.

What that number feels like on the road is harder to define. It means effortless progress, aural refinement and the ability to drive almost everywhere in fourth gear. Oh, and acceleration that feels like a spade to your solar plexus. The DBS is utterly relentless. Its torque curve is more of a plateau, peaking at 1,800rpm and remaining flat until 5,000rpm: a huge wodge of mid-range wallop that’s both hilarious and hugely addictive. I can’t imagine ever tiring of it.

That omnipotent V12 defines the driving experience, but doesn’t overwhelm it; Becker’s efforts with the chassis come a close second. The engine is pushed back as far as possible for near-perfect 51:49 weight distribution. Adaptive damping is standard, with three settings, GT, Sport and Sport Plus, for suspension and throttle/gearbox response. And a mechanical limited-slip diff with torque vectoring manages the rear axle, rather than the electronic ‘E-Diff’ of the Vantage.

The comparison with the Vantage is a valid one, though. Both cars were tuned from scratch by Becker (unlike the DB11) and the Superleggera feels like a bigger, brawnier version of its critically-acclaimed cousin. There’s the same instantaneous turn-in, the same meaty response from the steering, the same benign balance.

Make no mistake, the DBS can go very sideways indeed, but it communicates so clearly that it never feels intimidating. Its carbon-ceramic brakes are easy to modulate and brutally effective, too. To quote Becker again: “You don’t need to be a hero to get the best from it”.

Ultimately, it lacks the fingertip finesse and sheer chuckability of the Vantage, but that’s missing the point. The DBS sticks to its ‘Super GT’ remit. Even in Sport Plus mode, the ride is commendably comfortable and the quad exhausts sound evocative, not flagrantly anti-social. Provided you could stomach its 22.9mpg thirst, there can be few finer means to tackle a cross-continental road trip.

Гарантия и техническое обслуживание

Как бутик-автопроизводитель, Aston Martin предлагает уникальный гарантийный пакет, состоящий из прямой трехлетней политики защиты, срок действия которой не истекает при достижении определенного пробега. Однако покупателям DBS Superleggera придется оплачивать визиты к дилерам, поскольку в стандартной комплектации бренд не предлагает бесплатное плановое техническое обслуживание.

  • Ограниченная гарантия распространяется на три года с неограниченным пробегом в течение этого периода времени.
  • Гарантия на трансмиссию распространяется на три года с неограниченным пробегом в течение этого периода.
  • Нет бесплатного планового обслуживания

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Aston Martin DBS Superleggera 2020 года

ТИП МАШИНЫ переднемоторный, заднеприводный, 2+2 пассажира, 2-дверное купе

БАЗИСНАЯ ЦЕНА $314,186

ТИП ДВИГАТЕЛЯ с двойным турбонаддувом и промежуточным охлаждением DOHC, 48-клапанный V-12, алюминиевый блок и головки, порт впрыска топлива Водоизмещение 318 дюйма 3, 5204 см 3 Питания 715 л.с. @ 6500 оборотов в минуту Крутящий момент 663 фунт-фут @ 1800 об / мин

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ 8-ступенчатая автоматическая

РАЗМЕРЫ Колесная база: 110.4 дюйма Продолжительность: 185.5 в Ширина: 77.5 в Высота: 50.4 в Пассажирский объем: 72 фута 3 Объем багажника: 9 футов 3 Снаряженная масса (C / D оценка): 4100 фунтов

ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТЬ (C / D СТАНДАРТНОЕ ВОСТОЧНОЕ ВРЕМЯ) 60 миль в час: 3.2 секунды 100 миль в час: 7.3 секунды ¼ мили: 11.0 сек. Максимальная скорость (заявление производителя): 211 миль в час.

ЭКОНОМИЯ ТОПЛИВА EPA Комбинированный/город/шоссе: 17/14/22 миль на галлон

Двигатель, трансмиссия и производительность

Superleggera («сверхлегкий» по-итальянски), пожалуй, не лучшее описание этого Aston; «Супербыстрый» может быть более точным: заявленное время разгона от нуля до 60 миль в час составляет 3.2 секунды для купе, а максимальная скорость — 211 миль в час как для купе, так и для кабриолета. 5.2-литровый двигатель V-12 с двойным турбонаддувом развивает мощность 715 лошадиных сил и приводит в движение задние колеса через восьмиступенчатую автоматическую коробку передач; нажмите на педаль газа, и DBS взлетит, как ракета Saturn V. Встречайте несколько извилистых дорог, и DBS вознаграждает, хотя и сложно, быстрое вождение. Езда по неровному дорожному покрытию удобна, но не ожидайте такого же уровня утонченности, как в Mercedes-Benz S-класса.

Подробнее об Aston Martin DBS Superleggera

First impressions

The ‘Superleggera’ name was first used by Touring – the Italian styling house behind the DB4, DB5 and DB6 – and the curvaceous chrome script beside those bonnet ‘nostrils’ exactly replicates the 60s originals. It’s a neat nod to the past on a design that doesn’t dwell on former glories.

At the launch, Aston Martin had helpfully lined up a DBS alongside a DB11 and Vantage, and it was immediately apparent which of the trio was most powerful. Reichman calls the car a “brute in a suit”, but, if so, this is a tightly-fitted tracksuit rather than the pressed pleats of a DB11. It bulges in all the right places.

A huge honeycomb grille feeds air to that hungry V12, while slash-cut ‘curlicue’ strakes and jutting ‘open-stirrups’ in the front wings (a la Vulcan and Vantage GTE racer) help air flow along the fulsome flanks. At the rear, a gorgeous sliver of naked carbon fibre, dubbed ‘Aeroblade II’, serves as a fixed spoiler. Wheels are 21-inch forged alloys wrapped in Pirelli P-Zero tyres: 265/35 front and 305/30 rear.

Other aero tech includes a carbon fibre splitter that channels air beneath the car, which is then accelerated and exhaled via a racing-style double diffuser. The result is downforce without drag, and a design that – to borrow Marek’s words – “exudes an immense potency”. Nobody will mistake the DBS Superleggera for anything less than a very fast car.

Новый Aston Martin DBS Superleggera

В конце июня прошлого года британской компанией Астон Мартин был представлен новый суперкар Aston Martin DBS Superleggera 2018-2019 года. Мы предлагаем вам обзор с фото, ценой, комплектацией и техническими характеристиками серийного купе Астон Мартин ДБС Суперлеггера 2018-2019 модельного года.

Продажи суперкара начались в конце 2018 года. Цена на рынке Северной Америки Aston Martin DBS Superleggera началась с 304 995 долларов. Это самая мощная серийная модель этой марки. Свое название новинка получила в честь многолетнего сотрудничества британцев с итальянским кузовным ателье Touring Superleggera.

Донором новинки является модифицированное купе DB11. Новинка имеет новые бампера; большой передний воздухозаборник; капот измененной формы; более тонкие габаритные фонари. Купе имеет новую выхлопную систему с 4-мя патрубками вместо двух; диски 21 дюйм с оригинальным дизайном.

Салон новинки имеет новые сидения; солидный козырек, который нависает над приборами; камеру кругового обзора с парковочным ассистентом; продвинутую мультимедийку (навигация, доступ в интернет, интеграция со смартфонами); систему бесключевого доступа и запуска двигателя. Для отделки салона использовалась кожа.

У Aston Martin DBS Superleggera сохранена рама из алюминия и шасси от исходника. Внешние панели кузова из алюминия заменены углепластиковыми, благодаря чему масса нового автомобиля стала меньше на 72 кг – это 1693 кг.

Технические характеристики Aston Martin DBS Superleggera 2018-2019 годаНовый суперкар Астон Мартин ДБС Суперлеггера оснащен 5,2 л V12 с двойным турбонаддувом, который сдвинут в пределы колесной базы. Мотор развивает мощность 715 лошадиных сил и 900 Нм крутящего момента. Максимальные значения тяги – от 1 800 до 5 000 оборотов в минуту. Двигатель работает в сочетании с 8-диапазонным автоматом ZF, который был модернизирован специально для новинки.

Спорткар также оснащен: механическим «самоблоком»; системой выбора между 3 режимами работы силовой установки и шасси – GT, Sport и Sport Plus; адаптивной подвеской; карбоновыми тормазами. Привод на задние колеса с самоблокирующимся дифференциалом.

С места до 100 км/час новинка Aston Martin DBS Superleggera разгоняется за 3,4 секунды. Максимальная скорость – 340 км/час. На максимальной скорости обвес генерирует на 180 кг прижимной силы больше, чем любой другой представитель марки.

http://astonmartin.ru/models/dbs-family/dbs_superleggera/http://avtonam.ru/aston-martin/dbs-superleggera-2019/http://autoreview.ru/news/aston-martin-dbs-superleggera-samyy-moschnyy-v-semeystvehttp://all-test-drives.com/11302-aston-martin-dbs-superleggera-2019.htmlhttp://autovogdenie.ru/aston-martin-dbs-superleggera-2018-2019.htmlhttp://westicar.ru/evropeyjskie/aston-martin/72-aston-martin-dbs-superleggera-2019

голоса

Рейтинг статьи

Aston Martin Superleggera

Aston Martin DBS Superleggera – новый флагманский суперкар легендарного британского бренда. DBS Superleggera стала самой мощной серийной моделью марки, а своё название автомобиль получил в честь давнего сотрудничества компании Aston Martin с итальянским кузовным ателье Touring Superleggera.

Суперкар построен на алюминиевой пространственной раме и шасси купе DB11, которые были существенно модернизированы. Он получил заниженную подвеску, задний привод, самоблокирующийся дифференциал и углерод-керамические тормоза.

Кузов Aston Martin DBS Superleggera моментально привлекает восхищённые взгляды благодаря оригинальному капоту и эффектным бамперам, огромной «пасти» фальшрадиаторной решётки и большим боковыми воздухозаборникам, передним крыльям с изменёнными воздуховодами, зауженным светодиодным габаритным фонарям и паре сдвоенных выхлопных труб. За счёт применения внешних навесных панелей из углепластика масса DBS Superleggera составляет всего 1693 килограмма, что на 72 килограмма легче, чем у модели DB11 Coupe.

Под капотом суперкара расположен мотор V12 битурбо объёмом 5,2 литра, форсированный до фантастических 725 л/с и выдающий 900 Нм крутящего момента. Мощный двигатель в сочетании с восьмиступенчатой трансмиссией ZF, улучшенная аэродинамика, уменьшенная масса, заниженная подвеска и увеличенная до 180 килограммов прижимная сила обеспечивают DBS Superleggera впечатляющие динамические характеристики.

Автомобиль способен разгоняться до максимальной скорости в 340 км/ч. Разгон до 100 км/ч занимает всего 3,4 секунды, а отметку в 161 км/ч (100 миль в час) он преодолевает за 6,4 секунды.

Архитектура салона Aston Martin DBS Superleggera является эталоном роскоши и комфорта. Здесь сочетаются высочайший уровень мастерства ручной отделки с использованием только натуральной кожи и благородных сортов дерева. Глубокие ковши сидений повторяют изгибы тела, скошенный по хорде руль идеально лежит в руках, панель приборов закрыта козырьком и не бликует на солнце.

DBS Superleggera комплектуется цифровой панелью приборов с 12-дюймовым многофункциональным дисплеем, мультимедийным комплексом с интегрированной навигацией и прямым выходом в сеть Интернет, аудиосистемой Aston Martin Audio System, технологиями Parking Distance Display и Park Assist, подогревом, вентиляцией и электроприводом регулировок кресел водителя и переднего пассажира, а также двухзонным климат-контролем.

«Дерзкий британец с взрывным характером», DBS Superleggera – уникальный автомобиль, воплотивший в себе лучшие традиции английской марки. Этот суперкар подарит Вам ни с чем не сравнимое удовольствие от вождения и незабываемые впечатления от каждой поездки!

Официальный дилер Aston Martin АВИЛОН предоставляет возможность купить DBS Superleggera в России на невероятно выгодных условиях. Технические характеристики роскошного суперкара Aston Martin DBS Superleggera, цены и любую другую интересующую информацию Вы всегда сможете узнать у специалистов нашего дилерского центра.

Compare Aston Martin DBS Superleggera With Similar Cars

Bentley Continental
RM 1.14 Million

4.67
(15 Review(s))

Continental Price

Rolls Royce Phantom
RM 6 Million

4.82
(17 Review(s))

Phantom Price

Porsche 718
RM 500,000 — 710,000

4.71
(14 Review(s))

Porsche 718 Price

Infiniti Q60
RM 291,362

4.62
(13 Review(s))

Infiniti Q60 Price

Rolls Royce Wraith
RM 4 Million

4.88
(16 Review(s))

Wraith Price

Seating Capacity

4

5

2

4

4

Engine

3993

6749

1988

1991

6592

Power

542

453

300

211

624

Transmission Type

Automatic

Automatic

Manual

Automatic

Automatic

DBS Superleggera vs Continental

DBS Superleggera vs Phantom

DBS Superleggera vs Porsche 718

DBS Superleggera vs Infiniti Q60

DBS Superleggera vs Wraith

Verdict

The Aston Martin DBS Superleggera is objectively a fine looking automobile; one worthy of an endorsement by Agent 007. It is one of the best examples of what both Aston Martin and grand tourers should be all about – no shortage of horsepower, elegant design cues and everyday usability.

The ‘Superleggera’ moniker is more sentimental than anything, with the relative weight reduction and overall mass of the car being nothing close to revolutionary from Aston Martin nor to its competition. This can be overlooked to a degree, as GT cars don’t typically have ‘lightweight’ listed as its core strength.

The DBS Superleggera is a very well rounded grand tourer and certainly lives up to being Aston Martin’s flagship car, even if not entirely to its given name. At a base price of $308,081, it doesn’t come cheap either; though some of its competition such as the Ferrari 812 is priced higher.

In my opinion, the Aston Martin DBS Superleggera is a properly traditional GT car for the modern era, with its prestige stemming from generations of automotive fame, celebrity, and royalty. If this suits your tastes and your budget, do everything you can to get your hands on a DBS Superleggera – because after all, You Only Live Twice.

Description[]

In June 2018, Aston Martin unveiled the DBS Superleggera (Italian for Superlight) — the marque’s V12 flagship grand tourer based on the outgoing DB11 V12 but featuring modifications that sets it apart from the DB11 lineage along with using the iconic DBS name plate since the original DBS and the DB9-based DBS V12. The Superleggera name pays tribute to Carrozzeria Touring Superleggera, who helped Aston Martin to create the lightest grand tourers in the 1960s and 1970s. The front of the car features a new front bumper with a large centre grille in order for improved engine cooling along with two air extractors on the sides to cool the brakes and two vents on the hood that aid in the engine cooling process. The 5.2-litre twin-turbocharged V12 engine is uprated and produces 725 PS (533 kW; 715 hp) at 6,500 rpm and 900 N⋅m (664 lb⋅ft) of torque from 1,800–5,000 rpm. In order to optimise the centre of gravity and weight distribution, the V12 unit has been positioned as low and as far back in the chassis as possible.

The DBS Superleggera features the new ZF 8HP95 transmission with a shorter final-drive ratio of 2.93:1, in contrast to the DB11’s 2.70:1. Chassis-wise it also comes with torque vectoring and a mechanical limited slip differential for more focused track performance. The vehicle also features the same aerodynamics first seen on the DB11 including Aston Martin’s innovative Aeroblade system, but refines aerodynamics with an F1-inspired double-diffuser that helps the car generate 397 lb (180 kg) of downforce – the highest figure ever for a series production Aston Martin. A new quad-pipe titanium exhaust system ensures improved engine sound while the usage of carbon fibre in major areas of the car lowers the weight down to 1,693 kg (3,732 lb).

The DBS Superleggera can accelerate from 0–100 km/h (0–62 mph) in 3.4 seconds, and 0–161 km/h (0–100 mph) in 6.4 seconds. The car can also accelerate from 80–161 km/h (50–100 mph) in 4.2 seconds at fourth gear and can attain a top speed of 340 km/h (211 mph). Three driving modes are available: GT, Sport, and Sport Plus which adjust the responsiveness of the vehicle.

In 2020, an On Her Majesty’s Secret Service special edition DBS Superleggera was revealed in the spec of the DBS that appeared in the film. Speaking of James Bond, the car will appear in the upcoming film No Time to Die alongside the DB5, V8 Vantage and the Valhalla.

Дерзкий «британец»

О близком родстве нового Aston Martin DBS с купе DB11 можно догадаться по одним лишь контурам кузова суперкара. Но британцы все же сумели найти решения, чтобы выделить DBS на фоне донорской модели. Так, на новом флагманском автомобиле установлен перерисованный капот с иным рельефом, использованы другие бампера с лучшей аэродинамикой, переработаны передние крылья, получившие другие вентиляционные прорези, изменен спойлер и установлена зауженная задняя оптика. Кроме того, 20-дюймовые колеса уступили место более изящным 21-дюймовым спортивным «каткам», а выхлопная система обзавелась двумя дополнительными патрубками.

Благодаря внесенным коррективам, Aston Martin DBS получил рекордную прижимную силу в 180 кг, а также заметно улучшенное охлаждение двигателя и тормозных механизмов

Еще одно важное новшество по сравнению с донорским авто – это применение углепластиковых кузовных панелей вместо алюминиевых, что позволило снизить снаряженную массу суперкара до 1798 кг (-72 кг)

Aston Martin DBS Superleggera 2018 — новейший флагман британской марки

Данный производитель славится своими быстрыми и харизматичными суперкарами. Однако со снятием с продажи купе Vanquish он фактически остался без флагмана, что внесло некоторую неразбериху в модельную иерархию. Тем не менее, долго это не продолжалось и мир наконец-то увидел достойного преемника в виде нового ДБС Суперлеггера. Чем примечательна новинка?

Aston Martin под обозначением DBS Superleggera был представлен общественности в конце июня 2018 года. Суперкар позиционируется в качестве флагманской модели британского бренда, при этом является значительно доработанной версией модели DB11.

Нельзя также не отметить тот факт, что к дизайну кузова новинки приложило руку кузовное ателье Carrozzeria Touring Superleggera, в честь которого и ей было дано соответствующее название.

От своего донора внешне автомобиль отличается иным капотом, бамперами, огромной радиаторной решеткой, новыми крыльями с выразителными воздухозаборниками, зауженной оптикой головного света, другим спойлером. Салон же преобразился не слишком значительно — изменена лишь архитектура панели приборов, материалы отделки и кресла.

Список оборудования модели состоит из:

  • Система мультимедиа с поддержкой Apple Carplay/Android Auto, интернетом, Bluetooth, USB, AUX.
  • Системы навигации.
  • Раздельного климат-контроля.
  • Парк-ассиста.
  • Передних кресел с обогревом, вентиляцией, сервоприводами.
  • Аудиосистемы премиум-класса — Aston Martin Audio System либо Bang & Olufsen.
  • Светодиодных фар головного света.
  • Кожаной обивки салона.

В продаже суперкар появится в третьем квартале нынешнего года. Минимальная цена Aston Martin DBS Superleggera составит 225 тысяч фунтов стерлингов.

Информационно-развлекательная система и связь

Все модели DBS Superleggera оснащены 8.0-дюймовым информационно-развлекательным дисплеем с навигацией, а также Bluetooth-телефоном и возможностью потокового аудио. Сам информационно-развлекательный интерфейс представляет собой слегка переработанную версию программного обеспечения COMAND от Mercedes-Benz; колесо управления и сенсорная панель расположены на центральной консоли для навигации по меню, и в целом это довольно интуитивно понятная система. Стереосистема с девятью динамиками является стандартной, но покупатели могут перейти на настройку Bang & Olufsen.

Как купить и обслуживать автомобиль

Aston Martin DBS Superleggera Review 2023

Abhishek Katariya says

The Aston Martin DBS Superleggera is a sporty looking beast that shares it’s underpinning with the all-aluminium DB11with much of carbon fibre elements in its styling. The vehicle is offered with a 5.2L twin-turbocharged V12 engine, similar to the DBS but with an upgraded tuning to churn out 715 hp of power. The car represents a sporty look, mated with luxury. The 2+2 layout inside the car gets 72 kg lighter due to the presence of carbon bodywork at large. The enormous gaping grille of the vehicle completes its aerodynamical look on the outside while 8” LCD infotainment screen and 360-degree view compliment the luxury inside.

Read More
Read Less

&nbsp
Brand Aston Martin Malaysia
Price RM 2.88 Million
Body Type Coupe and Convertible
&nbsp
Engine 5204 cc
Transmission Type Automatic
Power Output 715 hp and 900 Nm of torque
Fuel Type Petrol
Drive Type RWD
&nbsp
Seating Capacity 4 Seater
Width 2146 mm
Length 4712 mm
Height 1280 mm
Ground Clearance 90 mm

It’s All In The Name

The new Aston Martin DBS Superleggera bears a name that pays tribute to the marque’s celebrity status, while boldly articulating the standards of which the car is measured. ‘DBS’ was the model name bestowed upon 2 of James Bond’s vehicles of choice from previous films, while the Superleggera moniker when translated from Italian, suggests a car (which is based on the current DB11 AMR) that is the beneficiary of a generous serving of weight reduction.

Oh, and the DBS Superleggera is also the most powerful V12 Aston Martin to date.

A vehicle which such a decorated resumé always come at a price – a large one at that – and the DBS Superleggera is no exception. With a base price of $308,081 USD, purchasing a DBS Superleggera means being like James Bond is simply not enough – you might have to be James Bond to afford one.*

*I should point out that based on the special set of skills Mr. Bond has, I am making assumptions about his remuneration.

Verdict

According to Aston Martin, the Ferrari 812 Superfast is the Superleggera’s only real rival. Yet even that may be a stretch. The Italian car is sharper, spikier and far more highly-strung. Its rewards need to be worked for – and while that’s hardly a chore, they’re less accesible as a result.

The DBS, with its monstrous and magnificent V12, is easier to exploit. A forgiving chassis and that tidal wave of torque mean you can enjoy more of its performance, more of the time.

Italian stallion or British bulldog? The choice depends more on personal preferences than one car being inherently ‘better’ than the other.

Perhaps the Superleggera’s greatest rival actually comes from within: the new 639hp DB11 AMR. This half-way house between the DB11 V8 and DBS is a sizable £50,000 cheaper than the latter and not hugely slower (3.7sec, 208mph). However, for all its style and speed, it doesn’t look or feel as supercar-special as the Superleggera. Very few cars do.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Avto Expert
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: