Технические характеристики chevrolet corvette

Cars reviews

First-Drive Impressions

Like anyone else with even a passing interest in high-performance vehicles, we were excited to get behind the wheel of the C8. But our 2020 test drive through Nevada made one thing abundantly clear: the car was definitely a step in the right direction, but there was still work to be done. From our “First Drive” review:

“The new ‘Vette is a remarkable achievement for something starting under $60,000, but it’ll be a while before the C8 matures into the outstanding machine I’m confident it can be. Maybe that machine is the forthcoming Stingray convertible. Maybe it’s an eventual higher-powered Corvette variant. Either way, I feel the magic looming.”

Fast forward three years to the Z06, though, and it was clear that significant progress had been made. Robb Report‘s reviewer, writer Michael Van Runkle, felt it was “essentially impossible” to find a comparable speed machine at the same price point, writing that, “America’s supercar may be trying to punch above its weight, but it’s still quite the contender.”

Chevrolet Corvette CR.8, C8 Corvette Z06 and C8 Corvette Z06 with Z07 performance package (left to right)

The Corvette Z06 Offers Even More Power

The C8’s nearly 500 horses will be more than enough for most drivers, but Corvette enthusiasts are a different breed. And for those who look at the Stingray’s specs and don’t see enough oomph, there’s the Z06.

The 2023 model year saw the launch of the C8’s first high-performance variant. Sitting in the engine bay is the brand-new LT6, a naturally aspirated 5.5-liter DOHC V-8 with a flat-plane crank that helps produce a thunderous crackle. The sonorous mill is similar to the one found in the C8.R race car, and is mated to an 8-speed dual-clutch automatic transmission that sends power to the rear axle. It spits out a hair-raising 670 horses and 460 ft lbs of twist and redlines at 8,600 rpm. That’s 180 more horses than the Stingray and only slightly less torque, and thanks to the added power drivers will be able to rocket from zero to 60 mph in 2.6 seconds and hit a top speed of 195 mph. Chevy has also announced plans to release a track-only version, called the Z06 GT3, next year, too.

A new powerplant isn’t the only feature that sets the Z06 apart from the standard eighth-gen ‘Vette. The car is also 3.6 inches wider and features a much more intense aero package. Modifications include a new front fascia with a larger splitter and a small fixed rear wing. There’s also the track-focused Z07 performance package that adds carbon-fiber upgrades, such as a larger front splitter, dive planes, underbody strakes and a more prominent, racing-style rear wing.

2023 Chevrolet Corvette Z06

Interior, Infotainment and Cargo

It’s not just the exterior that’s received a major makeover. Open up the C8 Corvette’s doors and you’ll find a cabin that actually looks like the cockpit of a futuristic fighter jet. Sit down in the low-slung driver seat and you’re met with a squared-off steering wheel, which includes two large paddle shifters. Behind that is a 12-inch digital instrument cluster, which includes a new tachometer, to help keep track of your ‘Vette and its performance as you drive.

Embedded into the center console is an 8-inch infotainment screen that’s angled toward the driver. It’s equipped with Chevy’s Infotainment 3 Plus system, which features Bluetooth connectivity, a 4G mobile hotspot and both Apple CarPlay and Android Auto compatibility. The C8 Corvette’s interior is also equipped with a high-performance, 14-speaker Bose audio system that is sure to be music to any audiophile’s ears.

You’ll also have three different styles of bucket seats to choose from, as well as a variety of color and material options, including Napa leather and suede microfiber. And for those worried about cargo space, the C8 and all its variants offer a front compartment and rear trunk that still has room for two sets of golf clubs.

The C8 Corvette’s Infotainment 3 Plus system

Кузов

Снаружи новый Chevrolet Corvette Stingray 2020 обладает смелым футуристичным обликом с необычными пропорциями. В то же время в нем безошибочно узнается облик Corvette.

Новый Chevrolet Corvette Stingray 2020 – это фары с совершенно новыми прожекторами, полностью скрытые защелки дверей, капота и крышки багажника, большие боковые воздухозаборники для охлаждения двигателя и улучшения аэродинамических характеристик, новая форма передних стоек, большая задняя дверь, через стекло которой виден двигатель с семью вентиляционными соплами, четыре патрубка выхлопных труб по два в углах заднего бампера, сдвоенные светодиодные задние фонари с анимированными указателями поворота, смещенная вперед кабина.

В числе других классических отличительных элементов Chevrolet Corvette, используемых в модели Stingray, – узнаваемая передняя часть, классическая горизонтальная складка, агрессивные передние крылья и знакомое расположение двухэлементных фар.

What’s New for 2024: The E-Ray Hybrid

We’re still waiting to find out if any design or mechanical fixes will be introduced during the C8’s fifth production year, but 2024 will see the launch of something big—the first electrified Corvette. That’s right, the long-rumored E-Ray is finally here. And it sounds even better than we could have hoped.

Like every Corvette since 1956, the brand-new variant features a V-8, specifically the same LT2 found in the Stingray. But now the car’s trademark small block is joined by a front-mounted electric motor connected to a 1.9-kWh battery pack. The new hardware adds 160 hp and 125 ft lbs of torque, pushing total output to an impressive 655 horses sad 595 ft lbs of twist. The extra motor doesn’t just add grunt, though; it also adds all-wheel drive to the vehicle. The powerful E-Ray’s intelligent eAWD system reads the road and makes adjustments based on traction and driving conditions, too, promising a grand tourer that can be enjoyed year-round.

2024 Chevrolet C8 Corvette E-Ray

Most of the E-Ray’s innovations are limited to what you can’t see. In fact, the car looks almost identical to the wide-body Z06. You will have 14 exterior colors to choose from, though, including the brand-new Riptide Blue, Seawolf Gray and Cacti, as well as an optional, model-specific Electric Blue stripe package. The interior features a unique Artemis Dipped color scheme and a tweaked infotainment system you can use to monitor the hybrid-assisted powertrain in real time and trigger its all-electric (and relatively silent) Stealth mode.

We’re still waiting on a firm release date, but Chevy says the E-Ray will go into production and launch later this year. Whenever it does, expect the vehicle to be just as hard to get ahold of as every other C8 has been upon release.

Силовой агрегат и трансмиссия

Сердцем нового Chevrolet Corvette Stingray 2020 года является двигатель Chevrolet 6.2L Small Block V-8 LT2 нового поколения – единственный атмосферный V-образный 8-цилиндровый мотор, представленный в сегменте. Он выдает 495 л. с. (369 кВт) и 637 Нм крутящего момента при оснащении автомобиля спортивной выпускной системой, являясь самым мощным и высокооборотным двигателем на модели Corvette начального уровня.

Впервые за всю историю в модели Stingray базовой комплектации будут использоваться установленная на двигателе система смазки с сухим картером и три откачивающих насоса для улучшенной эффективности на треке.

Двигатель LT2 агрегатирован с первой в истории Chevrolet 8-ступенчатой коробкой передач с двумя сцеплениями, обеспечивающей молниеносные переключения. Функция отключения сцепления путем одновременного удержания обоих подрулевых переключателей передач позволяет водителю разъединять сцепление для более эффективного ручного управления коробкой передач. Также с помощью подрулевых переключателей передач водитель может выбирать нужную передачу.

Управление коробкой передач осуществляется электронным селектором, который предполагает отсутствие механической связи между рычагом селектора и коробкой передач. Электрический селектор включает в себя два оттяжных выключателя для диапазонов переднего и заднего хода, а также кнопки для парковочного, нейтрального и понижающего/ручного диапазонов.

Количество режимов движения увеличено с четырех до шести, что позволяет водителю адаптировать поведение своего автомобиля Corvette в соответствии с личными предпочтениями. Знакомые режимы Weather, Tour, Sport и Track сохранены, также добавлены два новых режима: MyMode и Z.

В состав новых интегрированных технологий в Chevrolet Corvette Stingray 2020 входят: информационно-развлекательная система нового поколения, функция сопряжения телефона по Bluetooth одним касанием посредством технологии беспроводной связи ближнего действия (NFC), беспроводное зарядное устройство, обучаемая система распознавания голосовых команд, улучшенная информация о ситуации на дорогах в реальном времени, новый 12-дюймовый конфигурируемый дисплей комбинации приборов с возможностью индивидуальной настройки для каждого из шести режимов движения.

В число новых электрических функций входят: функция сохранения и вызова настроек положения водительского и пассажирского сидений, обогрев рулевого колеса, функция предупреждения о достижении максимального давления в шине при ее накачивании. В составе новинки доступны две новые аудиосистемы Bose: премиальная система с 10 динамиками в базовой комплектации и доступная в качестве опции система Bose Performance Series с 14 динамиками.

Первая в отрасли телеметрическая бортовая система – Performance Data Recorder (PDR), представляющая собой инструмент углубленного анализа вождения, с камерой высокого разрешения и новым бортовым интерфейсом. Владелец может осуществлять запись как кругов на треке, так и отрезков маршрута от точки до точки. Систему PDR можно настроить так, чтобы она вела автоматическую запись подобно видеорегистратору.

Новый Chevrolet Corvette Stingray 2020 будет производиться на заводе GM Bowling Green с конца 2019 года. В настоящий момент продажи модели на российском рынке не запланированы.

Прочее

Основными преимуществами нового Chevrolet Corvette Stingray 2020 являются: максимально удобная посадка и высадка из автомобиля, хорошая устойчивость благодаря низкому центру тяжести и великолепной управляемости, съемная панель крыши, которую можно легко убрать в заднее багажное отделение, переднее багажное отделение, в которое поместится ручная кладь для авиаперелетов и сумка с ноутбуком. пакеты «умных» технологий, повышающих комфорт в салоне, включая дополнительный ход сиденья назад и увеличенный почти вдвое угол наклона спинки.

Новый Chevrolet Corvette Stingray 2020 оснащен пружинно-гидравлическими амортизаторами. Среднемоторная архитектура дает возможность использования короткой, прямой и жесткой системы рулевого управления, объединенной с обновленным электроусилителем.

В число усовершенствований шасси и рулевого управления входят: улучшенное передаточное число рулевого механизма (15,7:1 против 16,25:1), новые тормоза eBoost, всесезонные спортивные шины Michelin для спорткаров, функция подъема передней подвески (позволяет увеличить дорожный просвет в зоне переднего бампера примерно на 40 мм для защиты от повреждений при проезде ухабов, выбоин и прочих дорожных неровностей).

Дополнительный пакет Z51 Performance Package для нового Chevrolet Corvette Stingray 2020 – это спортивная подвеска с регулируемыми вручную резьбовыми опорами пружин, тормозные диски большого диаметра с логотипом Z51 на суппортах, улучшенное охлаждение, специальное передаточное число главной передачи, спортивная выпускная система, электронный дифференциал с ограничением проскальзывания колес, интегрированный в трансмиссию, передний сплиттер и открытый двухкомпонентный задний спойлер (добавляют в совокупности 181,5 кг прижимной силы).

Доступная в качестве опции система управления жесткостью подвески Magnetic Ride Control Magnetic Ride Control 4.0 лучше считывает дорогу, предоставляя более точные данные с помощью встроенных в подвеску акселерометров. Ее усовершенствованная электроника обеспечивает более быструю и плавную реакцию на управляющие воздействия водителя, что делает этот автомобиль одним из лидером в классе по плавности хода.

The C8 Exterior: A Bold Departure

Like any other vehicle, the Corvette’s design and general shape have evolved dramatically since its introduction in 1953. But from generation to generation, no design overhaul has been as jarring as the C8’s. Since the C5 debuted in the mid-’90s, it’s been easy to see the last generation in the current design. That stopped with the C8.

Chevy used the change in layout as a chance to alter the ‘Vette’s profile, discarding some of its trademark features. Gone are the long, signature nose and slightly squared-off back. The front still comes to a peak, but the rest of the lines and angles are much more aggressive than ever before, and the cockpit has been moved forward. That shift rids the car of the slinky elegance that’s been a part of its shape since the ’60s but gives its a new boldness. This is a vehicle designed for speed, and it looks like it. The new design, which is available as coupé or convertible, also gives the American vehicle a decidedly more European flavor.

Inside the C8 Corvette

Pricing: How Much Does a C8 Corvette Cost?

When the mid-engine C8 Corvette was first announced, Chevy promised it would start at less than $60,000. As far-fetched as that sounded at the time, the automaker managed to deliver on that promise. Four model years later, the ‘Vette’s starting price has climbed to $64,500. Meanwhile, the high-performance Z06 starts at $105,300, while the base price of the E-Ray will be $104,295 at launch. Of course, with a near-endless list of options and trim levels—not to mention dealer markups—the C8’s price can quickly climb skywards. Still, when you consider the kind of vehicles it’s up against, even the most expensive build is basically a bargain.

More stories about the C8 Corvette from Robb Report:

  • Chevy’s First Hybrid Corvette, the E-Ray, Is Finally Here—and It Still Has a V-8
  • GM May Turn Corvette Into Its Own Brand: Report
  • Kiss’s Paul Stanley Snagged the First 2022 Chevy C8 Corvette. Now It’s Headed to Auction.

Салон

В салоне нового Chevrolet Corvette Stingray 2020 пересекаются гоночные и авиационные мотивы. Вертикально расположенные органы управления системой климат-контроля и ультратонкие вентиляционные отверстия минимизируют высоту приборной панели, за счет чего салон становится низким и просторным. Новое усеченное двухспицевое рулевое колесо малого диаметра обеспечивает беспрепятственную видимость 12-дюймового конфигурируемого дисплея.

В салоне Chevrolet Corvette Stingray 2020 превалируют премиальные отделочные материалы высочайшего качества. Внутренние элементы обтянуты выкроенной и сшитой вручную кожей с толстыми разглаженными швами. Есть такде много элементов, которые выполнены из металла и углеволокна. У покупателя авто есть возможность выбора панелей отделки консоли и дверей из алюминия или углеволокна.

Персональный подход

Впервые в истории модели Chevrolet Corvette клиенты могут создать свой собственный дизайн с помощью многочисленных опций для персонализации и подчеркнуть свою индивидуальность. В их распоряжении 12 вариантов цветов экстерьера, шесть цветовых решений интерьера, шесть цветов ремней безопасности, два варианта прострочки, три варианта сидений.

В исполнении GT1 используется спортивный стиль, повышенный комфорт и одновременно хорошая поддержка тела при динамичном вождении. Есть отделка из кожи Mulan, опциональные поясничная опора и боковая поддержка с регулировкой в двух направлениях.

В исполнении GT2 сиденья выполнены в гоночном стиле, при этом они обеспечивают комфорт в дальних поездках благодаря пеноматериалу с двойной плотностью. Здесь же — отделка сидений углеволокном, вставки из кожи наппа, валики из кожи Mulan, спинка угольно-черного цвета, поясничная опора и боковая поддержка с регулировкой по двум направлениям. Сиденья также оснащены обогревом и вентиляцией.

В исполнении Competition Sport сиденья предназначены для пилотов, участвующих в гоночных заездах. Они имеют выраженную боковую поддержку, полностью обитую кожей внутреннюю поверхность, отделку подголовника углеволокном, функции обогрева и вентиляции, а также совершенно новую износостойкую текстильную обивку в стиле «кевларовый бронежилет».

An All-Electric Corvette Is on the Way, Too

Yes, a fully electric Corvette is coming. General Motors President Mark Reuss confirmed as much last spring, but we still have no idea when it will arrive. The E-Ray took years to develop, and we wouldn’t be surprised if a zero-emission ‘Vette takes even longer considering all the work a completely new and fundamentally different powertrain would require. Who knows, maybe it will be one of the models Chevy uses to launch its rumored Corvette sub-brand later this decade? The only thing that’s certain is that a battery-powered Corvette is officially in the works.

2024 Chevrolet C8 Corvette E-Ray

Engine, Specs and Performance: How Much Horsepower Does the C8 Corvette Have?

There’s only one place to start when discussing the C8 Corvette: the engine. After 67 years of commitment to a front-engine configuration, Chevy decided to kick off the new decade by repositioning the car’s 6.2-liter LT2 V-8 behind the driver.

The Stingray’s mill isn’t all that different from the LT1 found under the hood of the C7, but it is more powerful, bringing a solid 490 hp of grunt and 465 ft lbs of torque (compared to 455 hp and 460 ft lbs of torque last generation). The new powertrain enables the car to shoot from zero to 60 mph in less than three seconds. The C8 can also complete the quarter-mile in just over 11 seconds and reach a top speed of 184 mph. And if that’s not enough for you, the Z51 performance package, which includes a dual-mode performance exhaust, boosts the horsepower and torque figures to 495 hp and 470 ft lbs, respectively, giving all other performance numbers a lift as well. One thing to note: There is only one transmission option, a Tremec 8-speed dual-clutch automatic transmission, something that has caused consternation among the faithful.

To help manage all that power, the C8 Corvette has a Driver Mode Selector that allows you to pick from six driving modes, including Tour, Sport, Track, Weather, MyMode and Z Mode (the latter two of which are customizable). It’s also equipped with a four-wheel anti-lock brake system, with disc brakes and four-piston calipers on each wheel. The Z51 package includes an electronic limited-slip differential, new final drive ratio, improved cooling system for the brakes, an enhanced suspension and a performance exhaust.

2023 Chevrolet Corvette Z06 70th Anniversary Edition in Carbon Flash Metallic

Overview

Since bursting onto the scene at the 1953 GM Motorama, the Chevrolet Corvette has been the definitive American sports car, carving out its own mythology in the process. Despite this, the Detroit auto giant decided to look to Europe for inspiration when developing the eighth iteration of its most famous nameplate. The current version of the iconic sports car doesn’t just have a bold new design; it’s also the first to feature a mid-engine layout. The radical move made waves when it was announced back in the summer of 2019, exciting much of the vehicle’s diehard fanbase, while horrifying more than a handful of purists at the same time.

2023 Chevrolet Corvette Z06

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Avto Expert
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: