2024 koenigsegg gemera top speed

Koenigsegg gemera – new 1700bhp four-seater, mid-engined mega-gt with mind-bending tech

GMA T.50 (2022)

Гордон Мюррей был ключевой фигурой в производстве McLaren F1, и он надеется, что новый T.50 станет, по его словам, «сегодняшним эквивалентом того самого F1». Он критикует многие современные гиперкары из-за их веса, особенно те, которые отягощены батареями от полностью электрической или гибридной энергии.

T.50 будет оснащен компактным и легким 641-сильным 3,9-литровый атмосферным двигателем V12, созданным GMA в сотрудничестве с Cosworth. Новый автомобиль будет изготовлен партией в 100 штук в течение года и оснащен революционной технологией «fan car» для создания аэродинамической прижимной силы и улучшения сцепления на поворотах. Пока мы не видели официальных изображений T.50, но вы можете посмотреть на то, как его представляют художники известного британского автомобильного журнала Autocar.

GMA T.50 (2022)

Koenigsegg Gemera (2022)

Может ли гиперкар иметь четыре места? Что ж, когда речь идет о шведском специалисте Koenigsegg, возможно, что это вполне возможно. И это еще до того, как вы услышите любопытную характеристику его двигателя: 2,0-литровый твин-турбо с тремя цилиндрами и мощностью 600 л.с. Но это даже не половина, так как гибридная система форсирует полную мощность до 1700 л.с.

Компания заявляет о разгоне до сотни всего за 1,9 сек. Электродвигатель приводит в движение переднюю ось, что делает его первым полноприводным автомобилем фирмы. Но, из-за батарей, он отнюдь не легкий – его общий вес составляет 1884 кг.

Koenigsegg Gemera (2022)

McLaren Senna (2018)

Обнародованный в декабре 2017 года, Senna отдает дань уважения покойной бразильской легенде Формулы-1 Айртону Сенне, который выиграл все три своих чемпионата с McLaren. Основанный на McLaren 720S, он оснащен 4,0-литровым Twin-Turbo V8, весом 1198 кг, что на 239 кг меньше, а максимальная мощность увеличена до 789 л.с.

Максимальная скорость оценивается в 340 км/ч. Все 500 единиц его серийного производства были проданы, а поставки начались в конце 2018 года. Версия гиперкара Senna GTR, предназначенная только для трасс, имеет увеличение мощности до 814 л.с. и аэродинамику, которая обеспечивает 1000 кг прижимной силы при 250 км/ч.

McLaren Senna (2018)

Phew. Is that all of the crazy here?

Not quite. You probably guessed the Gemera has some pure-EV capability, and indeed, using the same 15kWh 800v battery technology as the Regera it can apparently travel for up to 31 miles without troubling the combustion process.

The electric only output is a mere 1,100bhp. Total range with the petrol engine is quoted at 620 miles between fill ups.

The Gemera also uses the same Koenigsegg Direct Drive (KDD) transmission as the Regera – meaning it has just a single gear from a standstill all the way up to its maximum speed.

By comparison other details such as the rear view cameras that replace the door mirrors, the vast acreages of touchscreen inside the cabin and the way there are air vents incorporated into the front and rear lights are practically pedestrian.

The all-carbon centre-lock wheels are still sexy, though. Plus, you get two wireless phone chargers, and eight cup holders – one hot and one cold for each passenger.

Honestly, I’m not making that up.

Enough of the practicalities – how does that mid-engine layout work?

Koenigsegg is never a firm to do things the obvious way. So, rather than put the engine in the front, it’s put it in the middle, just behind the passenger cell.

Making the packaging a little easier, it’s not one of the usual screaming V8s, but a new 2.0-litre dry-sump three-cylinder methanol-burning motor with two turbos and a Freevalve system that replaces old-fashioned camshafts with independent control of the intake and exhaust valves while also eliminating the traditional throttle.

Koenigsegg calls it the Tiny Friendly Giant – or TFG – and reckons it’s 15-20% more efficient than a conventional four-cylinder motor, not least because it can modify its combustion cycle to suit the driving conditions. So much so it requires what K-egg calls an artificial intelligence system for control.

There are also no throttle loses, it can deactivate cylinders on demand and runs an unusually high compression ratio for a boosted engine. Each turbo is connected to three exhaust valves, emissions are said to be super clean, and in the Gemera the whole thing breathes through a titanium Akrapovic exhaust system that exits out of the top of the rear decklid.

Presumably it sounds utterly nuts.

More to the ‘Mega-GT’ point, the TFG produces a claimed 600bhp and 442.5lb ft (600Nm).

Which is… a lot.

Design

The Gemera maintains recognizable Koenigsegg design cues such as the wrap-around jet fighter inspired windshield, the hidden A-pillars, the simple shapes, the short overhangs and the large side air intakes.

The front design is inspired by the first-ever Koenigsegg prototype – the Koenigsegg CC from 1996.

The Gemera features giant full-length side doors dubbed Koenigsegg Automated Twisted Synchrohelix Actuation Doors (KATSAD) that open wide.

The doors are unhindered by the absence of B-pillars, thanks to a strong carbon monocoque. The door opens to reveal an impressive four-seater space that boasts equal ease of access, comfort and respect for both front and rear passengers.

The cabin features practical features such as 4 cold and 4 warm cup holders, front and rear seat central infotainment displays, front and rear wireless phone chargers, Apple CarPlay, On board internet and Wi-Fi,  11 speaker high-end sound system, exterior and interior cameras, 4 reading lights, memory foam heated seats, electric front seats, 3 climate zones, Autoskin and more.

Mercedes-AMG Project One (2020)

Он был обнародован Льюисом Гамильтоном на автосалоне во Франкфурте-на-Майне. Цифры, стоящие за этим концептуальным автомобилем, поразительны – и не только потому, что они очень большие. Для начала, гиперкар поставляется с довольно маленьким звучащим 1,6-литровым гибридным двигателем V6 – но он связан с тем, который Гамильтон водит каждое воскресенье на трассе F1 – и будет развивать мощность более 1000 л.с.

Обещано время 0-200 км в час за 6.0 секунд и максимальная скорость более 350 км/ч. Когда он достигнет производства, автомобиль будет стоить около 2,4 млн. долларов, и AMG уже получила 1100 запросов от надежных клиентов на 275 единиц, которые будут построены. Что ж, значит на всех не хватит.

Mercedes-AMG Project One (2020)

1 Koenigsegg Jesko Absolut

Via Koenigsegg

The Jesko Absolut is described by Koenigsegg as the fastest car they’ll ever make. While it might seem like an unusual statement, the idea behind stating that is to allow Christian Von Koenigsegg and his crew to concentrate on other engineering developments rather than speed.

Via Koenigsegg

That means, at least for the foreseeable future, that this will be Koenigsegg’s fastest road-legal vehicle. The car is named after Von Koenigsegg’s father, and top speed hasn’t been disclosed yet. All the company will say is that «it will be unbelievably fast». Will Koenigsegg do it again and obliterate the current world speed record? It seems they may well do soon.

So how does the 600bhp become 1700bhp in the Gemera?

Easy (ha). In addition to the TFG, the Gemera’s got three electric motors – one for each of the rear wheels and another attached to the crankshaft (although this motor is positioned at the front of the car, so perhaps this is a mis-translation of driveshaft).

The two rear wheel e-motors are each worth 500bhp / 737.5lb ft, while the shocker on the crank delivers another 400bhp / 369lb ft.

At the point where everything lines up, the three electric motors plus the twin-turbo achieve that headline 1700bhp – not mention 2581lb ft of torque.

‘Creating,’ as Koenigsegg wryly suggests ‘quite the undertaking for the Gemera’s massive and grippy Michelin Pilot Sport 4S tyres.’

Ferrari SF90 Stradale (2020)

Новый SF90 Stradale является наследником гиперкара LaFerrari, впервые появившейся в 2013 году. Спустя семь лет Ferrari пытается заново изобрести сегмент гиперкаров.

SF90 оснащен 3,9-литровым обычным двигателем V8, соединенным с тремя электродвигателями, обеспечивающими общую мощность 986 л.с. и заявленное время 0-100 км в час – 2,5 с.

Ferrari надеется, что новая гибридная машина сможет опередить чудовищно мощные полностью электрические монстры, которые скоро появятся. В отличие от многих современных гиперкаров, производство не будет ограничено определенным количеством, так что у вас есть шанс его купить, наверное.

Ferrari SF90 Stradale (2020)

Errr, where do we start here?

Well, it looks good, right? I think we can all agree on that – even if BMW has set the Geneva 2020 bar particularly low. And being a Koenigsegg, it’s still got those crazy doors that pop out and then rotate upwards around a single axis. Except that in the Gemera’s case they’re absolutely enormous, because they also serve as access to the rear seats as well.

As the crazy Swedes cooly point out, this means there’s no B-pillar, making getting in and out of the back a little more graceful than in most hyper-GTs. Although you’ll still have to deal with those heavily sculpted bucket seats. Pictures make rear legroom look decent, too, but that might be deceptive.

9 Koenigsegg Agera RS

via Koenigsegg

It was, until recently, the fastest production car in the world, unseated only by the SSC Tuatara. The Agera RS is the pinnacle of Koenigsegg’s never-ending quest for speed, reaching an average speed of 277.9 mph on a closed-off stretch of highway in Nevada in 2017.

via Koenigsegg

It’s also a stunning-looking car, with the record-breaking example finished in a deep red hue with black and white accents. There’s been some questions over the accuracy of the SSC Tuatara’s supposedly record-breaking run, so it may be that the car is still in real terms the absolute fastest out there.

Koenigsegg Jesko Absolut (2021)

Оригинальный Jesko был представлен на автосалоне в Женеве в 2019 году и является заменой Agera RS. Главные особенности – мощность до 1578 л.с., прижимная сила до 1000 кг и целевая максимальная скорость 480 км/ч. Будет выпущено только 125 штук, цены на которые стартуют от отметки около 3 миллионов долларов.

Твин-турбо V8 выдает 1262 л.с. при работе на обычном 95-октановом бензине и до 1578 л.с. при использовании дополнительного охлаждающего эффекта этанола E85. Пиковый крутящий момент составляет 1500 Нм. Компания представила новый вариант под названием Absolut на автосалоне в Женеве. Она предполагает, что гиперкар сможет достигнуть даже 530 км/ч.

Koenigsegg Jesko Absolut (2021)

Koenigsegg Gemera

Hinted at for a long time under the codename KG12, the latest Koenigsegg megacar has been revealed: The 2021 Koenigsegg Gemera. The Gemera is Koenigsegg’s first proper 2+2 GT car, or, due to the power it produces, mega-GT. The name comes from the combination of two Swedish words, notably ge, or “to give,” and mera, “more.” The name thus literally means “to give more” to the Koenigsegg customer. More space, more luggage room, more experiences with more friends. The car outputs a combined total of 1.27 MW of power, or 1,700 HP, and 2,581 lbs-ft of torque.

This is achieved with a combination of an extremely powerful, 2.0 liter twin turbo camless freevalve inline three engine, nicknamed the Tiny Friendly Giant, that produces 600 HP all on its own that powers the front axle, combined with three electric motors.

Two electric motors are placed at each rear wheel, with one motor being attached to the crankshaft of the engine to boost power to the front axle. All three motors have a combined output of 1,100 HP.

The Gemera is also carbon neutral with certain fuels, something that was important to Christian Von Koenigsegg. If used with methanol or ethanol, the car is arguably cleaner than a pure EV. With E85, it is as close to carbon neutral to make no difference. It can also use regular 91 or higher octane pump gas if no other fuel is available.

The car can also run completely silent, without the use of the inline three, up to 340 KPH (211 MPH). The 800 Volt battery has a rough range of 50 KM (31 miles). However, if the battery runs low or you mash the accelerator to the floor, the Tiny Friendly Giant wakes up and gives a riotous roar to make things more exciting. To handle the insane torque and power of the car, the Gemera has active torque vectoring and four wheel steering.

And in case you were worried that the Gemera, due to the length of the cabin, might have normal doors, fear not. It has the bespoke Koenigsegg Automated Twisted Synchrohelix Actuation Doors, or KATSAD. And that full length cabin can comfortably hold four adults with ample headroom and legroom.

This is because, as with many of their previous cars, Koenigsegg has made a carbon monocoque that redefines torsional rigidity and outright strength. And as a last little touch of luxury, there are four cup holders. And the cup holders are heated and cooled.

There will be a limited run of 300 cars only.

UPDATE 3/9/2020:

Koenigsegg has confirmed over the past weekend that orders can start to be taken with Expressions Of Interest, and that the base price is $1.7 million US.

Видео: Gemera от Koenigsegg — это электрический гиперкар мощностью 1700 лошадиных сил

Видео: Koenigsegg Gemera — это семейный гиперкар мощностью 1700 ЛС 2023, Декабрь

Когда речь идет о самых быстрых и элитных гиперкарах на сегодняшний день, трудно не наброситься на превосходную степень. Кенигсегг, в частности, сделал спорт из побития собственных рекордов. Каждый год шведский автопроизводитель выпускает все новые, лучшие, быстрые и откровенно более прохладные. Этот год не стал исключением, благодаря Gemera, первому в мире «семейному» гиперкару.

Как и у любого другого автомобиля в конюшне Koenigsegg, статистика и номера треков Gemera просто потрясающие. Гибридный гиперкар приводится в движение 2,0-литровым рядным бензиновым двигателем с турбонаддувом и тремя электромоторами. Для ясности, у этого автомобиля четыре силовых агрегата. Первичный двигатель сам по себе хорош для достойных 592 лошадиных сил и 443 фунт-фут крутящего момента. С помощью оставшихся трех Gemer выдает ошеломляющие 1677 лошадиных сил и 2581 фунт-фут крутящего момента. Koenigsegg утверждает, что время разгона от 0 до 100 составляет всего 1,9 секунды. В режиме работы только на электричестве 15,0-киловаттные батареи разряжаются уже через 31 милю. Однако в гибридном режиме автомобиль может похвастаться максимальной дальностью полета почти 600 миль.

Koenigsegg

Koenigsegg

Koenigsegg

Koenigsegg

Koenigsegg

Koenigsegg

Koenigsegg

Десять лет назад эти цифры могли казаться почти невероятными. Но сейчас мы находимся в элитарном гиперкаре, где 1200 лошадиных сил — это ставки стола — это 2000-сильный Lotus Evij и четырехцилиндровый Bugatti Veyron Super Sport с турбонаддувом. Автопроизводителям уже недостаточно одной чистой мощности, чтобы выделиться среди конкурентов. Koenigsegg отличает Gemer от других «обычных» гиперкаров совершенно по-новому: добавляя два задних сиденья. По словам Кенигсегга, это «первый в мире Mega-Grand Tourer» — настоящий гиперкар с полноразмерным задним сиденьем. Мы не говорим о сиденьях размером с поднос в кафетерии, созданных для младенцев. Две широкие двугранные двери открываются, открывая удивительно просторный салон, в котором достаточно места для водителя и трех очень близких друзей. Трудно назвать любой гиперкар «семейным», но это так близко к гиперседану, которое когда-либо было у любого автопроизводителя.

Яркий, стильный и высококлассный интерьер, вдохновленный гонками, выполнен в безопасном желтом цвете. Рядом с сиденьем пилота находится информационный экран водителя сразу за квадратным рулевым колесом со встроенными кнопками сенсорного экрана. Обтекаемая кабина намеренно лишена посторонних циферблатов и переключателей. В центре приборной панели находится большая информационно-развлекательная система с сенсорным экраном без рамки, а пассажиров окружают восемь подстаканников — наполовину охлаждаемые и наполовину подогреваемые.

Производство Gemer будет ограничено всего 300 экземплярами. Тем, кто серьезно занимается рынком подобных автомобилей, не нужно спрашивать о цене. Для остальных из нас можно с уверенностью предположить, что наклейка Gemerwill стоит более 1 миллиона долларов. Однако это все еще выгодная сделка по сравнению с Jesko от Koenigsegg за 3 миллиона долларов.

Rimac C_Two (2020)

Действия Rimac по Concept One впервые были замечены на выставке в Женеве в 2018 году, и вскоре были распроданы почти все из 150 единиц, которые она намерена сделать. Обещают почти невероятные 1,85 секунды для разгона до сотни, а 0-160 за 4,3 секунды. Он использует литиевую батарею мощностью 120 кВт/ч и развивает 1888 л.с. и 1696 Нм крутящего момента. Также Rimac заявляет, что максимальная скорость составляет 415 км/ч.

В предположительно более нормальных условиях можно рассчитывать на 650 км запаса хода, и его можно зарядить до 80% за менее чем 30 минут. Его цена была установлена ​​на уровне 1,7 миллиона евро – примерно 2,2 миллиона долларов.

Rimac C_Two (2020)

Technical Features

The Gemera yields a combined power output of 1700 bhp or 1.27 MW. The three electric motors – one for each rear wheel and one on the crankshaft of the engine – have a combined output of 800 kW or 1100 bhp simultaneously, or 1400 bhp when counted individually. On top comes 600 bhp and 600 Nm from the 2-liter 3-cylinder dry-sumped twin-turbo Freevalve engine, nicknamed the Tiny Friendly Giant (TFG).

The TFG is a progressive outlook on the powertrains of tomorrow. The TFG offers a lighter, more efficient cradle-to-grave solution compared to any combustion engine before it.

The Gemera, if plugged in and filled with second-generation (Gen 2.0) ethanol or CO2-neutral methanol like Vulcanol or any mix thereof, becomes at least as CO2-neutral as a pure electric car running on a “good” electric source. Before these second-generation renewable fuel sources are more accessible, the Gemera can also be driven on E85 and in worst case normal petrol.

Equipped with three electric motors, the Gemera can drive completely silent up to 300 km/h, and the 800V battery gives a range of up to 50 km in EV mode.

The 3000 mm wheelbase gives high comfort and stability. The rear-wheel steering makes sure the Gemera corners with agility and can achieve a turning radius only seen in smaller cars. At high speed, the rear-wheel steering also gives better directional control.

The mix of all-wheel steering and all-wheel torque vectoring gives high tunability and adaptability of steering and driving feel, making it possible for the Gemera to be one of the most fun and safe cars on the planet.

The Gemera is based on a strong carbon fiber monocoque.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Avto Expert
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: